Abstinenser…..

I dag har jeg en slitsom dag….

Har enda ikke tatt oxynorm i dag, og tok før middag siste gang i går, så det kjennes på kroppen. Har nå tatt oxynorm hver eneste dag i to måneder, og ligget jevnt på 30-40 mg pr døgn.

Veldig bevisst på å ikke ta disse tablettene fordi kroppen skriker etter medikamentet, men vente til jeg trenger det pga hodepine. Jeg vet hvor godt det er i kroppen når tabletten begynner å virke, jeg vet hvor varm og rolig jeg blir inni meg da. Dette får meg til å skjønne hvor farlige disse medisinene kan være, og hvor lett det kan være å bli avhengig av de! Derfor har jeg vært ivrig til å strikke i dag. Er så urolig inni meg, og jeg fryser på en sånn rar måte samtidig som jeg på en måte er varm… Merkelig følelse, og vanskelig å forklare. Jeg har strikka og strikka, for da kjenner jeg ikke så kriblinga i armene mine, for det er der det er verst. Det er nok derfor jeg ikke har så vondt i hodet i dag også, fordi jeg KUN har sittet i sofaen. Gjør jeg noe, som å rydde litt på kjøkkenbenken eller noe, er hodepinen der med en gang. Regner ikke med at hodepinen er “histore” nå, men at den er på plass raskt når jeg gjør noe når hverdagen kommer…

Heldigvis er den verste kriblinga over akkurat nå. Håper det er ei stund til jeg må bruke så mye oxynorm att, for å slippe alle disse abstinensene når de ILLE periodene roer seg litt.

Har hatt litt “feber” de siste dagene. Ikke mye, bare nesten 38… Ja, bare le, men jeg merker det så utrolig godt når tempen bikker 37,5. Da er den vel en grad høyere enn min normal. Kjennes som hjerna er løs inni hodet mitt og danser rundt bare jeg snur hodet et par cm. Surrer når jeg går også. I går kveld gikk jeg plutselig inni en vegg. Skulle tro jeg var full… Er bare tempen som leker med meg. Har hatt mer normal temp noen uker nå, så det er vel derfor jeg merker det så veldig når den nå er på plass att. Det blir vel en vane denne gangen også….

Her er jule sviblene mine. Faktisk hatt svibler som har blomstra hele jula!

 

#chiari #arnoldchiari #hydrocephalus #hodepine #abstinenser #avrusning #håpommindresmerte

4 thoughts on “Abstinenser…..

  1. E ler ikke av feber på 38!!! Jeg føler det på samme måte, blir dårlig når tempen stiger til 38. !!! Jeg har også hatt noen dager no der e mister alt mulig i gulvet…føner og krølltang gikk vegg i mellom tidligere i dag…. 😳😊Håper du får bedre dager Marianne. 😘

  2. Føler at øynene blir ild kuler i hodet mitt når jeg har feber :p ellers er ikke feber noe jeg synes er ille, da kan jeg med god samvittighet sove! Migrene derimot får jeg ikke sove, legger jeg hode ned så dundrer migrenen. Nå har jeg hatt migrene anfall I 2 dager, endelig begynner det å slippe taket. Har ventet lenge føler jeg på at det skal slippe taket. 2 dager er lang tid med konstant migrene og oppkast 🙁
    God bedring 🙂

  3. Siw: Ja, det er lang tid! Vondt i hodet hemmer jo så veldig! Heldigvis kaster jeg sjelden opp, men har gått mye kvalm/uggen de siste mnd, spesielt om morgenen. Hadde jeg ikke visst bedre, kunne jeg tro jeg var gravid, men det er jeg absolutt ikke. Årsaken er nok for høyt trykk i hodet. Skal inn og justere shunten på torsdag, så håper det hjelper på mye…..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *