Pasientskade erstatning

Ja, nå sitter jeg her med permene mine med journaler.

Føler jeg snart kan disse journalene utenat, de er lest en del ganger for å si det slik.

Nå sitter jeg og skal svare på uttalelsen som Ullevål sendte pasientskadeerstatningen i saken min.

Der har de jo ikke gjort noe galt.

De kommer med påstander som ikke stemmer med virkeligheten, men hvordan i hele verden skal jeg klare å motbevise det?

Sitter her og går gjennom journaler, og skriver opp alt jeg mener beviser at jeg har “rett”.

Fra Ullevål står det bla at kirurgen ikke trodde jeg ville bli bedre av operasjon, men jeg ønska det likevel. Det er dekompresjonen i bakhodet for chiarien jeg prater om. På det tidspunktet var jeg livredd! Jeg prøvde på alle måter å få kirurgen til å si at det ikke var nødvendig med operasjon, så hvis han hadde sagt at han ikke trodde jeg ville bli bedre, ja, da hadde jeg vært ute av rommet med en gang!!!!!!  Men hvordan skal jeg bevise at det han skreiv i journalen ikke stemmer?

Det står også at det ikke var noen indikasjon for å operere meg, for spinalvæska sirkulerte i bakhodet, jeg hadde ikke hydrocephalus, ingen syrinx og ingen nevrologiske utfall……. Tja, vet ikke jeg, opererer de alle med hodepine da eller?????

Hydrocephalus hadde jeg vel antakelig den gangen også, for ICP måling før dekompresjonen var ganske så lik ICP målinga på riksen i -11. Syrinx har jeg ikke, heldigvis! Ang nevrologiske utfall så vet jeg ikke hva en skal kalle skjev munn, tungt øyelokk på ene siden, mindre følelse i deler av kroppen, og en fot som ikke fungerte…. Sikkert helt normalt alt sammen….

Tror jo ikke at jeg kommer til å få noen pasientskade erstatning, men de skal få vite at de tok noen feil vurderinger i forhold til chiarien min, og jeg mener at hydrocephalusen min burde vært oppdaga mye tidligere. Går til leger tur på tur fordi jeg ikke klarer å ligge og sove. Sitter og sover i over ett år, før jeg får hjelp, og da får jeg hjelp fordi jeg var hos legene i USA…

Men legen som har utala seg på Ullevål skriver at jeg ikke har blitt bedre etter jeg fikk shunt heller. SÅ både operasjonene i bakhodet for chiarien, og alle shuntoperasjonene og icp målingene har i følge denne legen vært til ingen nytte……

Jeg har det bedre nå enn før jeg fikk shunt!!! Jeg kan stort sett ligge å sove! Jeg har ikke dundrende hodepine 24/7 hvis jeg tar det med ro. Det hadde jeg før. Da kunne jeg sitte i ro i sofaen hele dagen, men å gå over gulvet var et mareritt, for føltes som hjerna krasja inni hodet mitt for hvert steg jeg tok. Ja, det har vært MYE fram og tilbake med shunt, men det er “verdt det” for jeg har det bedre nå enn før shuntene.

Har noen sider journal å gå gjennom for å motbevise påstander som lege på Ullevål har kommet med i svar fra Norsk Pasientskadeerstatning. Er 99,9% sikker på at jeg ikke får noen erstatning, men de skal jammen få alle fakta!!! Men hvordan får jeg bevist at kirurgen før første dekompresjon ikke sa det han har skrevet i journalen??? Jeg var jo livredd, og prøvde utallige ganger til å få han til å si at jeg ikke trengte operasjon... Han ble nok lei, og sa hadet Helland, så gikk han så frakken flagga... Han har skrevet at han informerte om at han ikke trodde operasjonen ville hjelpe meg, men jeg ønska operasjon likevel.... Hadde han sagt det, hadde jeg vært ute av sykehuset med en gang....

 

 

 

 

 

#chiari #hydrocephalus #vpshunt #pasientskadeerstatning #legejournal #vannhode

One thought on “Pasientskade erstatning

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *