Møte med NAV

Mandag skal jeg på møte med NAV.

Det er jeg selv som har bedt om det, men er ingen god følelse. Får som regel ikke sagt det jeg har tenkt, så denne gangen skal jeg ha med far min.

Grunnen til møtet er uførevedtaket mitt. Greit at jeg skal ha uføre stønad fra 1/1, men lønna jeg skal få, er jeg ikke enig i…

I 2006 jobba jeg mye, det meste av året. Fortsatte å jobbe i 2007. I slutten av mars 2007 fikk jeg fast 100% stilling. Desverre var det ikke mange dagene jeg hadde i den stillinga. Det siste jeg gjorde på den forrige arbeidsplassen var å løfte en tung mann opp fra gulvet. Jeg var ikke alene, så vi var to som løfta. Men når en reiser rundt hjemme hos folk, så er ikke alt tilrettelagt. Det var trangt, og bare så vidt vi nådde bort til han slik han låg. Da vi hadde nesten fått han opp, mangla det litt før vi nådde bort i stolen hans. Så da vart det til at vi løfta og bøyde oss framover….. Dumt, veldig dumt. Jeg fikk vondt i bekkenet/nederst i ryggen på nytt. Det var det jeg sleit med fram til våren i 2008. Vart ikke mange dagene, før jeg ble sykmeldt. Men jeg fikk starta å jobbe i den stilinga. Likevel har NAV satt mitt uføretidspunkt til 1/1-07. Da jobba jeg, og følte meg ganske bra. I tillegg så at jeg var sykmeldt på den tiden, var på grunn av bekkenet, ikke chiari osv som jeg har nå. Bekkenet mitt var bra det, da jeg plutselig fikk chiari symptomer og vart veldig dårlig. Disse tingene har jo ingen sammenheng. I tillegg har NAV skrevet i brevet at de går ut fra 0 i inntekt i 2007. Hvordan kan de gjøre det da? De første månedene hadde jeg inntekt, for jobba ganske mye, og etterpå hadde jeg fastt 100% sykepleiestilling. Jeg fikk jo full lønn som sykepleier selv om jeg var sykmeldt i  et år….

Jeg er ikke tøff nok til å stå på mitt overfor saksbehandler i NAV. Og jeg sliter med å komme på det jeg skal si der og da. Hjerna fungerer rett og slett for tregt. Derfor har jeg med meg far min på det møtet. Spent på hvordan det blir. Blir liten når en skal sloss mot systemet, men jeg må jo prøve. Sist jeg var på møte med NAV sa saksbehandler at jeg kom til å gå litt ned i inntekt, men det kom ikke til å bli noe problem… Jeg skal nå få 15000 kr pr mnd MINUS skatt. Jeg betaler 9000kr på huslån hver måned. Jeg har en gutt jeg skal forsørge. Hvordan mener de at dette skal være greit da??? Blir jo sittende att uten penger å leve for….

 

 

 

 

#chiari #chiarimalformasjon #arnoldchiari #hydrocephalus #uføre #nav

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *