Kort innleggelse denne gangen :)

Jaja, da har jeg kommet hjem fra sykehuset att. Kom hjem i går kveld. Vart lagt inn på tirsdag. Da skjedde alt veldig fort i mottakelsen, og legen som tok i mot meg ville ha spinalpunksjon. Ho var veldig ivrig etter å få den stikkinga…. Men det er det verste jeg vet, helt forferdelig synes jeg det er. Så da bestemte ho at jeg skulle få veneflon på avdelinga, og div medisiner i den så det ikke vart så vondt og jeg slappa av. Dårlig erfaring med “doping” jeg, for blir som regel bare så veldig lei meg av det, så tårene bare renner, hvis de ikke slår meg helt ut. Men var jo ingen som ville prøve å legge inn veneflon, fordi jeg er vanskelig å stikke på. Jeg sa flere ganger at det var jo bare å prøve. Jeg synes ikke det er ille å få inn veneflon, så om de bommer så er det ingen krise. Vart ikke veneflon før kl 17. Og da var jo legen opptatt. Så ca 22 kom en annen lege. Han såg på såret, klemte på “ballongen” og klemte på slangen. Han mente at det ikke var noe som tilsa at de måtte operere meg da, eller gjøre spinalpunksjon. Da hadde jeg sittet i senga livredd i 10 timer! Jeg hadde ikke gjort noen ting de timene, bare grubla og grubla på den stikkinga… Blir så usikker når ulike leger har så forskjellige meninger!

I går kom legen min til meg. Han mente at det ikke var noen grunn for å sjekke noe mer, for det såg ikke ut som det var noen shuntinfeksjon, men måtte sjekke crp før jeg reiste. Gikk jo til langt på dag før den blodprøva ble tatt også, og så måtte jeg vente på svaret. Crp går gradvis nedover. Selv om legen min ikke mener det er noen infeksjon, så fikk jeg mer antibiotika +  salve for å ha på såret. Han sa at hvis jeg går på antibiotika til over nyttår, så slipper jeg noe ekstra i jula. Det er jo kjempe fint! Slik det var for to år siden, så gikk alltid crp opp etter jeg slutta med antibiotika, så er jo greit å slippe ei ekstra runde på riksen i jula 🙂

Måtte vente lenge på drosje i går. Så utrolig kjedelig når jeg egentlig kunne reist hjem for lenge siden, å ligge på sykehuset og bare vente og vente. Men jeg kom meg hjem. Hjem til nystekte vafler! Det var godt!

Skal til fastlegen og sjekke crp på onsdag. Håper at den er fin da, og at jeg ikke får mer tull med shunten min!

 

#chiari #vpshunt #shuntinfeksjon

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *