Tverrfaglig møte i morgen

I morgen er det tverrfaglig møte på nytt. Uff, hater disse møtene!!! Skulle jo tro at slike møter var til for at jeg skulle synes at ting fungerer bra rundt meg. Men det er ikke slik  jeg opplever møtene. Sist vi hadde møte, var det ergoterapeut, lege, en fra tildelingskontoret i kommuna, tre av assistentene mine og jeg. Det de starta møtet med, var å ville se på tennene mine…. HALLO, jeg sitter vel ikke der for å vise fram tennene mine! Var ei som passa seg godt fra å smile da 😉 Ellers så starta de jo med at jeg skulle fortelle hvordan ting var osv. Etter det tok lege, ergoterapeut og systemkontoret over. Da var det de som bestemte, uansett hva jeg sa, så tok de ikke hensyn til det…. Var så irritert, hva var vitsen med at jeg skulle dit egentlig, så lenge de driter i det jeg sier? Ene assistenten min tok mye ordet, og var på min side, men det hjalp ikke…..

Regner med det blir et pyton møte i morgen. På siste vedtaket mitt om BPA anka jeg det jeg fikk innvilga. Vart jo ikke noe bedre for det, de bare bestemte at jeg skulle få to timer hjemmehjelp i tillegg til de 18 timene jeg har fra før. Greit det, men det hjelper jo ikke meg om jeg skal måtte ta inn en annen person to timer i uka, til bestemte tider. Jeg blir jo så fastlåst av det! Blir sikkert mye prat på dette. Jeg har ment at jeg trenger flere timer BPA, for bare de faste gjøremålene i huset tar jo mye mer enn 2 timer pr uke! De i kommuna bestemte på sist møte at jeg skal gjøre mer hjemme. Ergoterapeuten mener at det er en lur ide at jeg f eks tørker støv 5 min hver dag…. Ikke helt enig jeg.. Og jeg kan jo gjøre mer i huset, men da må jeg samtidig ha noen til å passe på jr og hunden, for da får jeg så vondt. Dette vet jeg etter mange mange forsøk. Etter høstferien vaska jeg opp en liten oppvask på hytta og rydda sammen klærne våres, som jr hadde lagt opp i senga. Av den “utskeielsen” var jeg dårlig i flere dager… De i kommuna har også bestemt at jeg skal ut og gå tur to ganger i uka (går jeg mye i forbindelse med handling, telles ikke det). Ja, jeg skjønner veldig godt at å gå tur er bra for meg, for vekta mi peker jo bare en vei i rekordfart. Men tilbake til det samme, går jeg tur, ja da blir jeg dårlig etterpå. Så da må jeg velge om jeg vil klare å hjelpe jr med lekser, lage mat til han osv, eller jeg skal ut på tur. Går jeg en tur en mandag, er jeg ofte dårlig fram til torsdag….

Nei, blir vel mye dritt i morgen…. Jeg og assistentene mine som skal være med på møtet har i alle fall forberedt oss. Men redd vi ikke har noe å si når de begynner å bestemme ting….

I kveld har jeg prøvd noe nytt : Roser laget av lønneblader.

Bilde: Kveldsprosjektet mitt :-)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *