NULL HULL :)

Endelig ferdig hos tannlegen for denne gang!

Jeg pinte meg selv til det ytterste i dag, og fikk tatt røntgen hos tannlegen. Livredd var jeg. Helt forferdelig hadde jeg det, men det gikk bra! To røntgenbilder var det eneste jeg måtte prestere i dag. Fikk lov til å sitte på vanlig stol helt borte ved døra (strake veien ut derfra hvis nødvendig 😉 ). Starta jo med at jeg holdt på å lande på ryggen på gulvet…. Skulle sette meg på stolen, men hjula rulla litt fort, bort fra meg…. Men jeg fikk tatt meg inn. Hadde jo vært krise å lande på ryggen på gulvet hos tannlegen. Ligge der og kave…. Det måtte jo være hakket skumlere enn det dagen i dag var.

Turen til Sandvika var helt forferdelig i dag. 3 timer kjøring gir utrolig god tid til å gruble på alt. Men gruble har jeg jo gjort all våken tid i flere dager nå. Men til nærmere vi kom Sandvika, jo mer vondt fikk jeg i magen. Parkerte som vanlig på Sandvika storsenter, og gikk derfra. Godt å ha den turen før jeg skal til tannlegen. Orker ikke kjøre inn i parkeringshuset i kjelleren hos tannlegen, og så bare ta heisen opp… Trenger litt tid til å nærme meg sakte men sikkert. Så da blir det den vanlige lange pausa på en krakk inne på senteret. SÅ en tur opp til bingoen for å gå på doen der. Så nok en gang ned for å sitte og pine meg selv med tanken på hva jeg skal. Så det skumle. Ut og gå. Fra storsenteret, til Løkketangen tannlegesenter. Ikke langt å gå, men fy så skummelt. Så er det å ro ned noen nerver utenfor døra inn til huset der tannlegen er. Så en tur på Fretex. Vet ikke hva jeg gjør der. Ser jo ikke på klærne, bare svinser ei runde. Hodet klarer ikke følge med på noe, så egentlig så aner jeg ikke hva som var inne der i dag. Så er det å pine seg hele veien fra Fretex til heisen. PYTON!!!! Så er det å stå og vente til jeg er absolutt nødt til å ta heisen opp. Vente i det lengste, slik at jeg slipper å sitte så lenge på venterommet. Mens jeg sitter her og skriver om dette, så knytter jeg alle muskler jeg har i kroppen. Få slik reaksjon, bare av å skrive om det jeg har gjort i dag…..

Hadde med meg assistent i dag som ikke har vært med før. Ikke noe gøy å ha med “nye” folk på dette. Føler meg så dum, men samtidig så er det ikke noe alternativ å gå inn til tannlegen alene. Assistenten gjør jo ikke noe, bare står der, men av en eller annen grunn så føles alt mye mer uoverkommelig hvis jeg ikke skal ha med meg noen. SÅ da får de se meg slik, en etter en.

Hadde det skikkelig ille i dag. Tror dette var den dagen jeg har slitt mest hos tannlegen. Var jo ikke mer enn de to røntgenbildene jeg måtte prestere, men fy så ille jeg hadde det! Tannlegen spurte om han fikk lov å se i munnen min, men nei, det fikk han ikke. Det er det som er så greit nå. Sier jeg nei til en ting, så slipper jeg. Det er i alle fall det som har vært erfaringen til nå hos Mads på Løkketangen. Men jeg er jo livredd for det hver gang at tålmodigheten er slutt og han forventer at jeg gjør litt mer enn å sitte vettskremt i en stol, klemt inn til veggen der jeg gjør meg så liten som mulig… Blir jo litt dumt om det blir løsningen på alle tannlegebesøk resten av livet mitt…. Men hvordan jeg skal klare å gjøre det på noen annen måte, det vet jeg ikke. Orker ikke tanken på å måtte yte noe mer, ikke slik ting er nå… Virker i alle fall for at tannlegen har skjønt at det er best å holde seg på avstand fra meg. Ikke det at jeg slår eller noe, men jeg vil absolutt ikke ha noe med han, eller noen av de andre å gjøre. Jeg har bare positive erfaringer med denne tannlegen. Ikke at jeg synes alt er greit osv, men jeg føler han tar problemet mitt seriøst, og han godtar mine grenser! Men veien til at jeg frivillig går til tannlegen, den er uendelig lang!

Nå er jeg ferdig for denne gang, 6 mnd til neste gang. Har ikke lyst, kunne tenke meg å ha “fri” noen år nå, men Mads spurte i dag om jeg kunne komme tilbake om 6 mnd, så da nikka jeg da… Skjønner jo at det er lurt for meg, men fy så lliten lyst jeg har til det!!! Får håpe jeg får noen måneder nå først uten å tenke tannlege hele tiden. Denne gangen starta jeg med de første søvnløse nettene i juli, så det blir ikke mange månedene med god nattesøvn. Nå kan jeg slippe å leve på vival. Har måtte ta det noen dager nå, bare for å komme meg gjennom dagene, og nettene. Tok det i dag også. Men det hjalp ikke så mye. Det eneste jeg merker er at pulsen ikke bli skyhøy når jeg kommer til tannlegen, men gruer meg akkurat like mye.

Nå har hodet mitt fått nok av en lang og slitsom dag. Måtte jo innom noen butikker etter jeg var ferdig hos tannlegen. Måtte feire! Har vel gått på adrenalin i dag. Merka hodet mitt veldig godt da vi hadde gått en stund på senteret, så vart en oxynorm på meg. Den hjelper litt, men nå er den virkningen borte for lenge siden. Trykket i hodet er nå høyt kjenner jeg, frister ikke å ligge i ei flat seng i natt. Men dette er jo ikke noe nytt. Når jeg gjør mer enn ingenting, så blir jeg dårlig. Problemet mitt nå, er at ei ny som kanskje skal bli assistent hos meg skal hit og prate med meg i morgen først på dagen. Vet ikke helt om hodet mitt vil være med på det, men får se i morgen tidlig.

Så da er det vel kanskje best å komme seg i seng. Natta 🙂

Ei letta jente kan nå kose litt med snille, gode hunden min

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *