Nok et tannlegebesøk

Jaja, da er oktober kommet, og nytt tannlegebesøk står for tur…….. HJELP!!!!

Gruer meg så sinnsykt mye! Har hatt mange våkennetter helt siden slutten av juli på grunn av dette. De siste dagene har jeg gått på vival for å komme meg gjennom dagen, og natta. Hadde noen netter her som jeg ikke sovna før nærmere 5, og det blir jo litt vanskelig når jeg må opp og få jr på skula.  Ikke særlig gunstig for hodet mitt heller.

Klarer ikke å legge tankene på tannlegen bort i det heletatt. Og lure meg sitter jo i tillegg på nettet og ser på hjemmesida til løkketangen, og på youtube med alt mulig med tannlege…. Plager jo bare meg selv med dette!

Har også denne gangen forsikra meg via mail om at jeg selv får lov å bestemme hva som skal gjøres. Hodet mitt er ikke en gang sikker på at jeg takler røntgen i morgen… Men er jo bortkasta å reise 20 mil hver vei for å ikke ta røntgen en gang…. Er så redd det er noe feil i munnen min, selv om det bare er litt over 4 mnd siden jeg var i narkose der sist. På ene jekslen min er det en lang sprekk nederst på tanna som jeg kjenner med tunga.. Når jeg ser på den med speil, så ser den brun ut…… Vil ikke ha mer problemer med tennene mine nå!!!! Vet ikke om jeg klarer å si i fra til tannlegen om den sprekken heller, eller jeg skal satse på at jeg takler å ta røntgen, og han ser på de hvis det er noe galt.

Fornuften min sier at dette er helt idiotisk! Det er jo ikke noe farlig å gå til tannlegen! Egentlig. Men det er det å gjøre det da…. Er jo ikke redd det skal gjøre vondt, eller sprøyte eller noe sånn spesielt. Jeg hater hele situasjonen. Tannlegen, stolen, ja, alt sammen. Det gikk faktisk til 4. besøket mitt på Løkketangen før enn jeg virkelig såg hvordan tannlegen såg ut. Første besøket studerte jeg stort sett gulvet og skoene hans.

Ut fra den erfaringen jeg har med Løkketangen, så vet jeg at Mads ikke presser meg til noe jeg ikke vil. Han har ikke gjort det før i alle fall. Men han lager løsninger som at jeg slipper å sitte i stolen, men sitter på en annen stol helt ved utgangen. (Fri rømningsvei 😉 ) Men jeg er så redd for at de nå mener jeg må skjerpe meg, når tennene mine var ordna i vår. At jeg nå må ta fatt på å kunne gjennomføre et vanlig tannlegebesøk. Er så redd for det!!!!!!!!!!! For det takler jeg IKKE!!!!!!!!!!!!!

Kommer snart tilbake og forteller hvordan det gikk, hvis jeg overlever da……..

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *