Helga mi

Nå  har jeg hatt alenehelg. Lenge siden sist, så litt godt også, selv om det er tomt og rart i huset uten sønnen min her. Veldig godt da han kom hjem i dag 🙂

Helga har jeg gjort bare kose ting, og sovet MYE! Har hatt netter på 12 timer, og det er godt. Og stakkart Hector holder seg uten å få gått på do. I helga har jeg sovet i stua, men har ikke hørt at Hector vil ut, og da jeg våkna så låg han helt rolig og kosa seg i buret sitt. God vovs jeg har fått meg!

Fredag tok jeg motet til meg, og gjorde ferdig en kjole jeg har hekla deler av. Hadde kun att å sy på tøystykket. Var kjempe kald før jeg begynte, vurderte faktisk å fyre i peisen, men gjorde det ikke. Da jeg begynte å tenke ut hvordan jeg skulle få til skjørtet, få det beint og passe langt, da vart det mer enn varmt for meg, så da måtte jeg i stedet åpne vinduet….. Er ikke så mye som skal til før enn kroppen min reagerer på “påkjenninger”. Fikk det da til etter hvert, men fy det tok mye krefter og hjernekapasitet.

Her er resultatet!

I går var jeg sliten. Gjorde ikke noe annet enn å sitte og ikke gjøre noe. Såg på det minst kjedelige som gikk på tv. Tåpelig taktikk å gjøre det. Fikk dvder i posten før helga, så kunne jo satt på en film, men jeg orker liksom ikke å gjøre det heller. Bare helt tom….. Selvfølgelig så fikk hunden mat og lufteturer, det må jo bare gjøres. Men har hatt kjempe rolig hund i helga, stort sett ligget ved føtten mine og kosa seg, og litt på fanget 😉

Utpå kvelden i går starta jeg på siste prosjekt. Har strikka i pute i vår/sommer som bare mangla glidelås. Fant ut at jeg skulle ordne det, for hadde lånt symaskina til mor mi. Så da satte jeg i gang. Vart ikke noe jevnt og fint resultat, men glidelåset gjør nytta si, og ingen trenger å studere hvordan det er festa 😉

Her er puta

I dag hadde jeg nytt prosjekt…. Ja, jeg har vært “effektiv” i helga. Har for ei god stund siden sett oppskrift på sitronpai med marengstopp, og har tenkt veldig mye på den, for såg så god ut… Så i dag bestemte jeg meg for å lage den. Er vel et par uker siden jeg kjøpte sitroner til den, så det var vel på tide.

Ikke så godt bilde, og ikke så fin, men det var ganske godt. Men litt vel sur sitronkrem, men det går an å justere til neste gang 😉

Bedde foreldrene mine på pai i kveld, for når jeg baker så må jeg dele med noen, kan ikke sitte alene og ete alt sammen. Men nå kjenner jeg at jeg har gjort mye i dag. Er jo ikke så mye arbeid med paien, men jeg hadde mange pauser pga hodet, og fordi ryggen måtte hvile att. Skjønner ikke hva som skjer med ryggen. Men med mange pauser så går det jo på et vis. Kvelden har blitt tilbragt på sofaen, både liggende og sittende. Valgte sofaen til en forandring i dag, i stedet for godstolen min. Stolen er jo snart utslitt, men jammen er den brukt mange timer også.

Merker at jeg har fått meg stor gutt nå. Han gikk på badet og gikk og la seg 2130 i dag, UTEN at jeg hadde sagt noe som helst. Kjempe bra at han gjorde det, for i morgen er det skule og start på hverdagen att. Alt 5. klassing jeg har. Skjønner ikke hvor årene er blitt av, men når jeg tenker tilbake så er det jo utrolig mye kroppen min har vært med på disse årene.

Kveldene er blitt mørkere att, så kos med lys på bordet 🙂

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *