Hodepine…. :(

Nå er dagene bare pyton att… I går var jeg ute og planta de blomsterløkene jeg hadde kjøpt. Var jo ikke store arbeidet det, men fy så vondt jeg fikk av det! Jeg satt på kne og gjorde det, så jeg stod jo ikke bøyd dobbelt heller. Men hodet vart dårlig av det. Jeg la meg på sofaen, og sovna. Sønnen min kom hjem fra skula. Jeg prata litt med han, men sovna att. Jeg var våken noen få ganger til og prata med han, men sovna fort att. Heldigvis så på et eller annet merkelig vis så hadde han gjort leksa si mens jeg sov. Godt å ha stor gutt, som faktisk tok et fornuftig valg. Jeg som var helt sikker på at han kun hadde sett på tv og spilt ds. Fikk vakna nok til å komme meg opp ved 18 tida. Sønnen min hadde laga seg mat også. SKikkelig dårlig mor føler jeg meg som, men han hadde det fint som fikk se på tv i fred og ro 😉 Var bare vondt og vondt og vondt i hele går kveld. Da sønnen min hadde lagt seg så hadde jeg så vondt i hodet at jeg gråt, men hva hjelper vel det…. Da jeg skulle legge meg så prøvde jeg fram og tilbake hvordan det var best, med heva hodeende, eller ligge flatt. Har mange muligheter fordi jeg har regulerbar seng. Utrolig godt å ha når det ikke er like godt å ligge flatt. Jeg ble ikke klok på hodet mitt. Alt var vondt! Og bare jeg snudde meg i senga så gikk hodepinen til nye høyder. Til slutt så fikk jeg senga på ca 30 grader, for det skal være nøytral stilling for hodet når det er problemer med trykket. Men like vondt hadde jeg. Sovna etter hvert, men har vært våken kjempe mange ganger i natt fordi jeg hadde så vondt. På morgensida så kjørte jeg hodeenden helt opp, så da satt jeg i 70 grader kanskje, og da ble det bedre. Men borte ble det ikke…

I dag har jeg ikke vært i slag. Hatt assistent hos meg i dag. Ho har vaska rundt i loftstua mi. Jeg var med opp, men har sittet og vaska litt i et glasskap, og litt småting som vaske av bilder osv. Har tatt oxynorm i dag, selv om jeg er ferdig med oxycontin. Hodepinen vart ikke borte, men den holdt seg på det nivået den var. I kveld skal jeg i bursdag til søskenbarnet mitt. Slitsomt å tenke på det, med et vondt hode. Der blir den en del små unger, og det bruker å være full fart og mye prating, så får se hvor lenge hodet mitt orker å være der. Har helg uten unge nå, så det blir litt godt å bare kunne tenke på meg selv kjenner jeg. Og i morgen skal jeg og assistenten på bytur. Kanskje ikke det lureste når jeg i utgangspunktet har så vondt, men har så lyst til å komme meg bort fra huset. Så det blir tur uansett tror jeg, bare for å få litt forandring på ting. Har jo søndag å hvile ut på.

Nå har jeg hatt en avslappende stund i badekaret. Godt å bare sitte der og slappe av. Så får jeg se hvordan hodet mitt blir utover. Får jeg mer og mer problemer med å ligge flatt, så håper jeg at jeg får lov til å komme på riksen og justere shuntventilen min.

Ha ei fin helg alle sammen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *