HVORDAN SKAL JEG FÅ HJELP????

Nå er jeg frustrert!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg blir dårligere og dårligere, men får ikke tak i noen som kan/vil hjelpe meg……………

Kom hjem fra lokalsykehuset på mandag. Da hadde jeg blitt dårligere og dårligere mens jeg var der. Hadde en tur til kiosken den dagen, og fikk jo kjempe vondt i hodet. Da jeg spurte om jeg kunne få smertestillende da jeg kom opp på rommet att, fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente i 2 timer…. Dundrende hodepine, og få beskjed om å vente i 2 timer!!! Jeg satt i senga og tårene rant. De kom på rommet mitt med middag, og var overraska over at jeg fortsatt hadde vondt i hodet, da nesten 2 timer etter jeg spurte om medisiner. Fikk da ikke lenge etterpå. Men når jeg går så lenge før jeg får smertestillende, så fester smerten seg mer, og det går lenger tid før den forsvinner. Har prøvd å forklare det så mange ganger til spl på lokalsykehuset, men det hjelper ikke…. I tillegg så sa jeg for hver sykepleier og hver lege som var innom rommet mitt at jeg får mer og mer vondt i hodet, jeg kaster opp og er kvalm (nytt nå) og sover masse, men det eneste de skriver i epikrisa som de sender på riksen er at jeg kanskje har litt mer hodepine. Avtalen med riksen var at legene på lokalsykehuset skulle ringe og si hvordan det var med meg mandag, men det ville de ikke. De mente det var tilstrekkelig å sende epikrisa. På turen hjem på mandag vart jeg skikkelig dårlig. Vart mer og mer kvalm, og etter en time kjente jeg plutselig at jeg holdt på å besvime. Det såg drosjesjåføren også, og stoppa veldig raskt og spurte om jeg skulle være med ut. Hadde det ikke vært for han, hadde jeg garantert besvimt da…

Kom hjem, og kasta opp og kvalm og ekkel. Mer og mer hodepine. Men valgte å ikke kontakte riksen på mandag. Men tirsdag ringte jeg riksen og spurte etter legen som hadde skrevet meg ut. Tenkte det var greit å fortelle hvordan jeg hadde det, og at det var mye mer enn det som står i epikrisa som de kommer til å få. Men den legen hadde akkurat gått av vakt den morgenen, men jeg fikk prate med en annen lege. La fram problemet, og han sa at det hørtes ikke bra ut. Men han ville drøfte meg med noen som kjenner meg bedre, men han skulle ringe opp att i løpet av formiddagen. Men ingen telefon. Ringte i går kveld og spurte om de visste noe på avd. Da fikk jeg beskjed om at jeg skulle drøftes på morgen møtet i dag, så jeg kom til å få beskjed etter det. Men har ikke hørt noe enda jeg…………….. Ringte riksen før i dag, men de fikk ikke tak i den legen jeg spurte etter, men de mente at det burde gå via fastlegen. Så da var det å hive seg på tlf til fastlegen, selv om jeg sa at det hasta gikk det to timer før ho ringte opp att til meg. Jeg fikk overtala ho til å ringe riksen, men ho ringte opp att til meg og sa at det ikke var leger å få tak i der….. Det tror jeg vel ikke noe på, for der er det jo leger hele døgnet, og mellom 16 og 17 er det jo mange der. Men ho prøver ikke så hardt å hjelpe meg. Og ho var mest opptatt om jeg hadde fått beskjed om å slutte med de sterke pillene mine. Men de sa faktisk ikke noe om det på riksen, de sa bare at de måtte prøve å hjelpe meg så jeg ikke har så vondt…

Frustrert og oppgitt jeg nå. Her sitter jeg med mer hodepine til tross for at de åpna ventilen mer, jeg har blitt kvalm og kasta opp (leeeenge siden sist), jeg klarer ikke å ligge flatt lenger slik at jeg sitter og sover (har sovet flatt helt til natt til lørdag), har besvimelse tendenser når jeg er oppreist, og i tillegg har jeg fått kul/pølse der shuntslangen går ovenfor magen min…… Ikke tegn som sier at alt er i orden i allefall…. Håper jeg får noen flere svar i morgen…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *