Bedring eller tilfeldighet????

Går ting litt bedre nå om dagen, eller er det en tilfeldighet og er en del av mine naturlige svingninger? Jeg vet ikke….. Men nå har jeg det faktisk ganske bra om dagen hvis jeg stort sett sitter i ro (tar fortsatt en del smertestillende)  Men det er herlig å kunne være tilnærmet smertefri i perioder så lenge jeg ikke gjør noe, eller er så uheldig at jeg må nyse… Nå har jeg fått trappet ned all morfinen jeg fikk etter operasjonen, og er endelig kvitt alle abstinenser av det. Tredje gang jeg sliter meg gjennom nedtrapping nå, og nok en gang kom jeg seirende ut av det 🙂 Håper dette er den siste gangen! Og det beste av alt er at jeg låg i flat seng her ei natt!!!! Fikk så lyst til å krølle meg sammen og ligge på magen da jeg såg senga mi. Så gjorde det. Fikk mer vondt i hodet, men ikke så ille annet enn jeg fikk sove. Godt å endelig ligge flatt etter 16 mnd i kun sittende stillinger. Har fått mer trykk i hodet att de siste dagene når jeg har lagt meg, så ligger ikke flatt lenger nå, men det er jo et skritt i riktig retning! Jeg blir heller ikke like raskt kvalm når jeg blir sliten som det jeg vart for et par uker siden. Det var jo et nytt symptom da, så håper at det hadde sammenheng med operasjonen og var et forbigående problem. OG jeg går ned i vekt, uten å gjøre noe for det. Det er masse å ta av, så det er kjempe greit at det skjer. Tenker at det kanskje har noe med at jeg nå mest sannsynlig har et lavere trykk inni hodet mitt pga shunten, og da får kanskje hypofysa mi tilbake riktig fasong, og ikke så klemt som da jeg var i USA for et år siden. Så alt i alt kan det hende at det nå begynner å skje noe i riktig retning for meg, men det kan jo også være tilbake til det samme gamle om et par dager. Det har jeg ingen garantier for. Det er bare å krysse fingrene og håpe på at det nå er bedringer på tur, og at det stemmer det legen min på riksen sier om at jeg kanskje har begynt å merke bedring når jeg kommer på 3 mnd kontroll. Det hørtes ikke ut som jeg skulle ha noen veldig store forbedringer til da fordi jeg har vært syk så lenge, så da har jeg kanskje flere positive ting i vente utover høsten! En ting jeg vet ang høsten er at jeg skal på CatoSenteret i 4 uker for rehabilitering. Var der i 6 uker for to år siden og likte meg kjempe godt. Håper på at oppholdet nå skal være like bra, og kanskje jeg får litt hjelp med venstre sida av kroppen som ikke vil alt som jeg vil.

Har også fått ordna med ferietur slik at sønnen min skal få en litt normal sommer han også. Har leid oss hytte sammen med foreldrene mine helt nede ved sjøen litt utenfor Fredrikstad. Så det blir godt! Håper på ei uke med masse sol da slik at vi kan bade og kose oss og ta oss noen båtturer. Håper jeg har noen bra dager da også slik at det blir en fin ferie for oss alle.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *