Effektiv i går – slakt i dag…

I går var endelig gnisten tilbake i meg. Har vært så sliten etter vi var i Barcelona. Har vel gått på uante krefter og adrenalin ei stund, så visste jo det måtte komme en nedtur.
Jeg gjorde litt på torsdag, og stort sett passa sofaen etter det. Ikke en gang hatt ork til å strikke!

I går hadde jeg litt piff da jeg kom i gang. Jeg fikk rydda stuebordet som tydelig viste tegn til lite aktivitet hos meg. Fikk også støvsuga stue og kjøkken. Så mye bedre alt ser ut bare av så lite! Er bare det at jeg må ha overskudd for å gjøre det… Og i går var det et blaff med overskudd. Og da er det så herlig å føle seg “normal” at da tar jeg den helt ut…

Jeg begynte med å legge gulv mellom pallekarmene jeg har jordbær og grønnsaker i. Har vært så vanskelig å få klipt plenen innimellom kassene, så planen med gulv av et eller anna slag har vært der i flere år. Var gøy å lage gulv! Gikk raskt også! Er ikke helt ferdig, men avslutta for å være med mor mi på bærtur i går.
Greit å få litt bær i fryseren også.

Var blåbæra som levde utrygt i går. Var godt å rusle rundt å plukke. Godt å kjenne føttene og balansen være på min side!

Kom hjem med “masse” blåbær å rense… Satt 2,5 timer med det. Fy så kjedelig!!! Så da den jobben var gjort, var det sengetid.

I dag MÅTTE jeg få rørt blåbæra. Så nå har jeg fått slitt meg gjennom det, og på nytt inntatt sofaen. Nå er det sikra blåbærsyltetøy i lang tid.

Mye mer jeg absolutt burde gjort i dag, men her er jeg, på sofaen. Akkurat nå er det der jeg må være. Jeg visste jo at dagen i går tok for mange krefter, men er så godt å fungere, så da tar jeg heller nedturene selv om det er kjempe deprimerende når alt jeg orker er å ligge her. Satser på det ikke blir alt for mange dagene til jeg har litt overskudd att!

#chiarimamma #tilbaketillivet #chiari #hydrocephalus #klippelfeil #skoliose #tetheredcord #spinabifidaocculta #bærsanking #husmorpoeng

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *