Endelig virker medisinene!

ENDELIG har hodepinen begynt å avta!!!

Det har vært ei slitsom helg… Hodepinen tok helt av på fredag, og det er først nå, søndag kveld, at jeg har fått smertestillende til å virke litt…..

Heldigvis at jeg skal på smerteklinikk om litt over ei uke. Dit anbefalte nevrokirurgen meg i mars 09, og nå, først nå, har jeg endelig fått en lege til å henvise meg dit. Har vært så mange bortforklaringer gjennom årene. Bare prøve dette, så blir det nok bra. Bare prøve denne operasjonen, så blir du bedre osv osv osv. Så nå skal jeg endelig få komme! Tør ikke ha for store forhåpninger, livredd for å bli avvist.

Dette er ei helg jeg hadde regna med jeg ville få hodepine, men ikke i den grad jeg fikk den….

Torsdag var jeg på riksen på sånn gruppesamtale gjennom hydrocephalus poliklinikken. Dette gir meg en del, derfor gjør jeg det, selv om jeg vet jeg får mer vondt av det. Jeg bidrar ikke så mye på de samtalene, ting går for fort til at jeg klarer å henge med å tenke og prate, før noen andre har sagt noe. Men jeg føler at jeg ikke er alene i verden med mine vansker og problemer! Det er faktisk andre også som sliter med mye av det samme som jeg! Bare det er uendelig godt å vite! Ikke det at jeg ønsker at andre skal ha det vondt, men greit å vite vi er flere.

Etter riksen, var det rett hjem, og på foreldremøte. Dumt å gjøre det, men var ikke noe alternativ å droppe det. Jr på ny skule, så var det veldig viktig for meg å stille der. Ingen skal få komme og si jeg er ei dårlig mor som ikke stiller opp for sønnen min selv om jeg er syk!

Fredag brukte jeg det meste av dagen på å pynte bursdagskake til ei prinsesse på 4 år. Ho hadde bestillt prinsessekake som måtte være ROSA! Er jo så gøy å kunne lage ei skikkelig jentekake! Jeg har aldri gjort det tidligere, og med masse nyinnkjøpt pynteutstyr fra ebay, var det GØY! Men tid tok det i massevis! Hadde med meg assistent på jobben. Hadde jeg stått med det helt alene, hadde jeg nok ikke blitt ferdig.

Marianne Helland sitt bilde.

Marianne Helland sitt bilde.

Slik vart kaka. Første gang jeg har laga prinsessekake!

Etter kakepyntinga, begynte hodepinen å komme for fullt, men jeg ordna meg og ble med i 4 års dag. Satt i en litt stillere del av stua, og det var godt.

På veien hjem var det ille! I alle humper etter veien, kjentes det ut som hjerna krasja inni kraniet. Var en kjapp tur innom kiwi for å handle litt til helga. Tortur. Var jo så skarpt lys der! Tror ikke jeg har migrene, men veldig vondt i hodet og skarpt lys er ikke godt. Gikk mykest mulig inne der. For hver gang foten traff gulvet, gjorde det vondt i hodet. For hver gang jeg trekte pusten, økte hodepinen… Hadde med meg jr, så han la opp varene på kassa, og hjalp meg å pakke og bære ut i bilen.

Hjemme var det ILLE!!! Nesten mørk stue, og hver minste bevegelse var vond. Fikk etter hvert stabla meg opp i sofaen, med ei pute på sofaryggen inn mot veggen. Så satt jeg der på sida, og lente meg inntil. Når jeg hadde sittet der helt i ro lenge nok, avtok hodepinen bitte litt. Men så fort jeg bare løfta på armen eller gjorde noe anna, så BANG var hodepinen der for fullt att…. Tårene trilla og jeg var ganske så frustrert! Jr hjalp meg så jeg hadde drikke tilgjengelig med sugerør, og han hjalp meg å få bordet inntil der jeg satt, slik at jeg hadde det jeg trengte i nærheten. Så gikk jr opp og la seg. Vart ikke mye soving den natta. Sovna etter hvert, men sov ca 20 min, så våken i 1-2 timer, så sove i 20 min osv osv osv. Sovna ved 6 tiden, og sov noen timer sammenhengende. Heldigvis har jeg så stor gutt at han hadde funnet seg frukost. Ellers er han kjempe stille når jeg sover i stua, for til lenger jeg sover, jo lengre får han sett uforstyrra på barnetv 😉

Lørdagen var ikke så lammende vond, men likevel utrolig vondt hele dagen, og natta. I dag har det svinga litt mer, men jevnt over veldig vondt i dag også. Helt til nå når ekstramedisinene mine endelig bestemte seg for å virke. Har jo tatt tidligere i helga, flere ganger, men uten virkning. Så kanskje hodepinen er på tur til å “forsvinne” att nå? Har litt mer hodepine nå, så tar vel ekstra medisiner nå når jeg legger meg, i håp om at jeg er tilbake til normalen i morgen. Det er lov å håpe?

Har strikka litt nå i kveld. Har begynt julegaveproduksjon. Har mange jeg har tenkt å lage slike til, så må starte i god tid.

Slik ser de ut

Bilde

Mange timers jobb. Men er jo litt gøy også. Skikkelig proff bilde, med føttene mine…

I morgen har jeg “fri”. Må opp for å få jr på skula, men så kan jeg sove att en time eller to. Ellers kommer det ikke assistent i morgen, så da har jeg dagen til å enten gjøre litt fornuftig, eller bare sløve for å ha overskudd til jr kommer hjem.

 

 

 

 

#chiari #hydrocephalus #hodepine #vondtihodet #smerteklinikk #strikke #sitteunderlag #prinsessekake #kakepynting

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *