En beskjed fra Riksen…

For vel en måned siden var jeg på gentesting på riksen. Ble henvist dit da jeg var på mammografi, fordi mor mi fikk brystkreft relativt ung.
Fikk beskjed om at det ville ta to mnd å få svar på gentesten. Hadde regna med å måtte vente et par uker til, men plutselig låg brevet i postkassa.
HELDIGVIS har jeg ikke de genfeilene de testa meg for! Jeg har ikke større risiko for bryst- og eggstokkreft enn alle andre!
Fordi jeg ikke har genfeilen, er jeg 100% sikker på at jr ikke har den feilen også, i alle fall ikke fra mi side.
Selv om denne testen viser et for meg positivt resultat, så føler jeg meg langt fra trygg fra kreft spøkelset… Oddsene for kreft i vår familie er absolutt ikke på min side… Dessverre….
Vår familie er tydeligvis blitt plukka ut til KUN ha problemer. Løser en ting seg, så kommer det en ny nedtur… ALLTID!

#brystkreft #gentest #ikkebærer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *