Massse tankevirksomhet……

 Nå er bagen pakka for nok en innleggelse på riksen. Skal møte der kl 12…. Planen til nevrokirurgene er nok ei ICP måling, bare 6 mnd etter de borra hull i hodet mitt sist gang.

Jeg vet ikke hva jeg vil…. Jeg har et stort behov for å ha ei samtale m en lege som kan gi meg noen svar, og begrunne hvorfor ICP måling plutselig er en god idé. Da jeg var innlagt i oktober, sa en veldig erfaren kirurg at det ikke var aktuelt m ICP måling eller shuntrevisjon. Hvorfor de har endra planer, vet jeg ikke. Kan det ha noe m bortfallet av noe av synsfeltet mitt? 

En lege jeg hadde tidligere, sa at hvert inngrep i hodet mitt, øker sjansen for at jeg får hodepine fordi de har vært inni hodet mitt så mange ganger… Dette var en teori jeg ble servert i Barcelona også. Da blir det viktigere for meg å høre kirurgens begrunnelser. 

Redd hva resultatet av ICP målingen blir. Finner de ikke noe spesielt, slik at jeg bare må leve slik jeg har det nå? Det føles som en forferdelig konklusjon. Har hatt to forferdelige uker nå.                                              Blir det shuntrevisjon? Hva skjer m føttene mine da? Må jeg nok en gang starte m prekestol for å gå? Må det gjøres noe m den distale delen av shunten, blir det et opr sår også på magen. De såra plager meg veldig de første dagene.

Når kommer jeg hjem?

Blir jeg “tvangsinnlagt” på lokalsykehuset?

Får jeg pynta til jul selv i år? 

Mye som svirrer i hodet. Magen en vond, og tårene lurer i øyekroken…. Holder på å klikke! Savner noen som kan sitte her og holde rundt meg, roe meg ned.

2 thoughts on “Massse tankevirksomhet……

  1. kjære deg, ønsker deg all mulig hell med dette, jeg fikk innlagt shunt for noen år siden det hjalp meg veldig, dette etter en whiolash for snat 30 år siden. men de skal forklare deg godt, klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *