Riksen, hodepine og sår….

I går var jeg på Riksen på gruppesamling som hydrocephaluspoliklinikken arrangerer. Var fint å komme dit og møte de andre på gruppa att. Vi er ikke mer enn 7-8 stk på den gruppa om alle møter, så vi begynner å kjenne hverandre ganske godt nå etter ett år med samlinger. Møtte den ene sykepleieren på poliklinikken (min sykepleier) i gangen, og ho kjente ikke att meg med en gang, men assistenten min som var med. Det sier jo litt om hvilke endringer som har skjedd med meg etter operasjonen 🙂

Sov kjempe dårlig natt til i går. Hadde så vondt i hodet etter vi var på kino og såg Bølgen. En kjempebra film forresten som jeg anbefaler alle å se! Da jeg la meg, fikk jeg mer vondt i hodet, så måtte sitte oppe til jeg var så trøtt at jeg sovna med en gang jeg la meg ned. Det resulterte i at jeg ikke sovna før enn etter kl 4, og vi skulle reise 7.30…. Dårlig kombinasjon! Hodet dundra i hele går, men ikke verre enn jeg klarte å fungere greit på riksen. Til og med helt åpne øyne hadde jeg 🙂

I går var det skikkelig sommer, så satt ute på riksen og kosa oss i sola med hver vår is før vi reiste. Så godt å kjenne sola skikkelig steke! Fant ut at vi tok ei pause på Hønefoss for å bruke litt penger. Vart ikke så mye handling på meg, for var ikke i ordentlig “handlehumør”, men fikk bla kjøpt meg sånne “lysballer” til å henge opp i hjørnet bak TVn. Vart koselig med litt ekstra lys der!

Kom hjem til en blid godgutt som har vært borte i helga. Er så godt å komme hjem når han viser at han er glad for å se mor si! Han hadde ordna opp etter han kom hjem med å lage seg mat og lufte hunden. Stor gutt har jeg fått meg!

I dag har jeg fortsatt vondt i hodet, og skikkelig slapp. Egentlig mest lyst til å sove og sove, men skal prøve å la være. Om jeg legger meg på sofaen, så øker bare hodepinen mer. Men det er sikkert slik det skal være, for jeg har jo ikke for høyt trykk i hodet i følge riksen……

Hjemmesykepleien har ikke vært her i dag. I går sa sykepleieren at såret er grodd!!!! Det er hud over hele greia nå. JIPPI, endelig har det tetta seg, etter 1,5 mnd. Slik skulle det vært etter 10 dager. Det kommer noen og ser på såret att i morgen, bare for å sjekke at det ikke blir verre på noen som helst måte. Endelig!!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *