Hørte du hva jeg sa?

Jaja, da har epikrisa fra legetimen med legen min på riksen kommet….

Hørte du hva jeg sa, egentlig??????

Det har i allefall vært en del andre ord i hodet til legen, enn det jeg mente kom ut av munnen min.

Det er ikke det, jeg synes i utgangspunktet jeg etter hvert har fått en veldig ok lege som det går an å prate med, og som jeg føler kan en del om problemene mine. Men vart sur i går da epikrisa kom, og jeg leste det som stod der. Mye stemmer med den oppfatningen jeg hadde av timen. MEN det står at jeg vanligvis ikke har hodepine lenger, bare at den kommer etter store utskeielser…. Det jeg sa var at sitter jeg i ro en hel dag, så kan jeg ha dager som jeg har lite hodepine. Da svara legen at sitte i ro en hel dag kunne jeg jo ikke. Og jeg sitter jo som regel ikke i ro en hel dag heller,, det er som regel noe jeg må gjøre, og da får jeg vondt, i kortere eller lenger tid alt ettersom. Dette mener jeg er langt fra det legen skriver om at jeg er mye smertefri.Ellers så står det en diger nedtur i brevet. Han tror ikke at de kan komme noe lenger med hodepineproblemet mitt….. Så slik er det livet mitt skal se ut framover….

Ellers så står det at det ikke er funnet spor av nevrologiske utfall ved undersøkelsen. Tja, er en undersøkelse å ta pasienten i hånda og si hadet en undersøkelse??? Legen var og henta seg drikke mens jeg gikk inn på kontoret, så jeg satt i stolen der litt før han kom. Ellers så bare prata vi sammen. Han tok meg i hånda da jeg skulle gå att. Merkelig skikk alle leger har med å hilse i hånda før og etter en konsultasjon. Da jeg gikk att satt han med ryggen til meg og skreiv på dataen. Kan jo hende han såg at jeg gikk, men hvis de ikke har overvåkningsutstyr i gangene på riksen, så såg han kanskje at jeg gikk 2 meter.

Ellers så skal jeg til nevrolog på riksen for å prøve å finne ut av medisinering av meg. Der slår legen min til, og virkelig viser at han har hørt noe gjennom alle samtaler vi har hatt. Han skriver at jeg skal til nevrolog på riksen, og ikke lokalsykehuset, pga et vanskelig sykdomsbilde. Det er noe av det viktigste jeg har prøvd å få fram de siste 4,5 årene, at de på lokalsykehuset har alt for liten greie på chiari. Juhu, endelig slipper jeg unna de for slike ting 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *