Tungt

Nok ei natt jeg sitter/ligger uten å klare å sovne. Det har begynt å bli en vane det nå. Heldigvis har jeg netter innimellom som jeg sover som bare det, slik at jeg får tatt inn att litt søvn. 

Vi kom hjem fra Spania torsdag kveld, etter vel ei uke i sol og varme. Var tid for ett års kontrollen til jr, og min ekstra kontroll i Barcelona. Denne gangen bodde vi i Sitges, en mindre by ca 4 mil sør for Barcelona. Var egentlig et greit valg akkurat i disse dager med valg og generalstreik med div opptøyer/demonstrasjoner. Vi såg det jo i Sitges også, men var veldig stille og rolig i forhold til det vi såg på tv fra Barcelona. 

Jeg skal komme tilbake med innlegg fra Spania turen og kontrollene våre. Har ikke hatt overskudd til å sette meg til med det enda. Jeg er sliten etter å ha brukt mer krefter enn vanlig i ei uke. Jeg sliter med overgangen fra morfin tabletter til smerteplaster. Jeg sliter med å få helsevesenet i Norge til å hjelpe meg, ikke minst bare HØRE på det jeg har å si. I tillegg fikk jeg mer vondt nå når jeg kom hjem til kalde Valdres, i forhold til 25 grader + i Spania. Tror vær/klima påvirker noe av smertene mine…. Virker i alle fall slik på erfaringene nå. 

Jeg er sliten av å kjempe nå. Sliten av å ha vondt. Lei av å ikke klare å leve det livet jeg så inderlig ønsker å leve. Var skikkelig nedtur å komme hjem til alle begrensningene hverdagen her setter for meg…. I Spania gikk vi om vi skulle noe. Her kan jeg ikke kjøre bil om jeg vil ha best smertelindring, og gå til butikken her er uaktuelt. I Spania var det ikke den vanlige klesvasken som alltid venta. Ting å rydde bort. Alt som BURDE vært ordna ute. I Spania brukte vi dagene på stranda og i Middelhavet. Ellers så rusla vi rundt. Gå var problematisk der også, men var jo ikke veldig store avstander vi skulle bevege oss på. Likevel hadde jeg etter hvert som vi gikk masse pauser for å få smertene i ryggen til å gå litt tilbake.  Tror  nok det var en del som hadde noen rare tanker om meg der jeg satt på huk i gågatene i Sitges. Bare satt der, og satt og venta på at litt smerte skulle slippe taket slik at jeg orka å gå noen meter til før jeg måtte sitte på huk att…. Om de tenkte, og hva de tenkte er ikke så farlig. Ikke der som jeg ikke kjenner noen. 

Jeg kommer tilbake med oppdateringer på kontrollene våre. En veldig positiv kontroll for jr! Og så må jeg vise dere bilder fra det nydelige stedet vi bodde i Sitges. Kunne ikke bodd mer idyllisk….

 

 

 

 

 

 

 

 

#chiarimamma #chiarimalformasjon #hydrocephalus #klippelfeil #skoliose #tetheredcord #spinabifidaocculta #Sitges #sliter #smerter #hardtåleve #Spania

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *