Historisk begivenhet!!!

I dag gjorde vi noe vi aldri har gjort sammen tidligere!
Jeg og jr tok oss en sykkeltur sammen!!!!

Jeg var med jr litt da han lærte å sykle. Han sykla, og jeg gikk ved siden av. Problemet er bare at jeg hadde mye smerter i bekkenet helt fra jeg var gravid med han. Sykle eller gå tur var noe som provoserte veldig! Derfor hadde vi ikke vært på sykkeltur sammen før jeg ble syk for 8 år siden. Jeg hadde jo ikke noe hast med det heller midt oppi husbygging, relativt liten unge, og prøve å jobbe i stillinga mi mellom sykmeldingene. Jeg trodde jo jeg hadde all verdens tid til koselige sykkelturer med jr…

Den gang ei… Ble brått slutt med det meste 20 juni 2008… Balansen ble elendig, armer og føtter streika, og hodepinen kom krypende for å være tilstede HVER ENESTE DAG i minst 8 år. (Håper jo at jeg etter hvert kan oppleve en dag helt uten hodepine).
Altså, sykling har vært noe jeg absolutt ikke har kunne gjøre. Vet jeg tenkte mye på det i fjor vår, om jeg skulle kjøpe meg el sykkel, men skulle jeg kunne bruke den, måtte det være trehjulssykkel… Den var vanskelig å godta! Derfor gjorde jeg ikke mer ut av tanken.
Jeg har jo hatt sykkel med hjelpemotor når jeg har trena hos fysio år etter år. Displayet der viste at det nesten bare var høyre bein som jobba. Venstre var bare i veien egentlig…
I høst hadde jeg plutselig ca like mye kraft fra begge bein på sykkelen! Prøvde etter hvert vanlig ergometersykkel, og det gikk som bare det!
Fra en sykkel som står fjellstøtt inne, til vanlig sykkel er det langt! Har merka i hele vinter at balansen min gradvis bare har blitt bedre og bedre!
Derfor måtte jeg bare prøve det ut!

Jeg sykla litt over 5 km i dag! Null problem! Jr måtte hentes etter hvert, for han fikk så hodepine av å være i aktivitet…. Vondt at han ikke klarer å gjøre slike ting, men håper og regner med det vil bedre seg betraktelig etter operasjonen om en måned.

Dagens historiske begivenhet måtte selvfølgelig feires underveis med ispause!!!

#chiarimamma #chiari #hydrocephalus #kfs #skoliose #tetheredcord #spinabifidaocculta #filumterminale #filumdisease #sykkeltur #tilbaketillivet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *