Barcelona

Er i Barcelona for 3. gang nå siden juni. Begynner å få oversikt over byen nå! MEN har att masse å se om en skal se og gjøre alt som står på div lister av det en bør se og gjøre som verserer på nettet.

Grunnen til at jeg er i Barcelona nå, er nok en gang legene på institut chiari de Barcelona. Tiden er inne for min “6 ukers” kontroll. Er nå vel 2 mnd siden jeg ble operert, men er godt at det har gått såpass lang tid etter operasjonen. Formen har kommet seg en del de siste ukene egentlig i forhold til smerter fra operasjonssåret/arret. MEN i forbindelse med pakking og rydding før jeg reiste, har jeg nok gjort noe jeg ikke burde. Kjenner såret nesten konstant nå, og banninga når jeg snur meg i senga er tilbake. Håper det går fort over, og at jeg ikke har gjort noe veldig galt…. Skal spørre dr Fiallos i morgen.

Ja, i morgen får jeg konklusjonen på framgangen min…. Er jo ikke så veldig spent på det egentlig, for at det har vært framgang er det ingen verdens tvil om! Da jeg ble operert sa Katharina at det ikke er sikkert jeg kom til å merke så mye framgang til første kontrollen, men at det kom til å skje mer til 1 års kontrollen. Jeg mener at det har skjedd enormt nå disse to månedene som har gått. Så om dette er “lite” så er jeg en superversjon av meg selv til neste sommer! Grunnen til at Katharina sa som ho sa, er nok fordi de er veldig bevisste på å ikke love noe på sykehuset! Det eneste de har lovd meg er at de skal stoppe den negative utviklingen av sykdommene mine! Hverken mer eller mindre. Likevel er jeg spent til i morgen. Spent på hva tallene sier om framgangen. Spent på hva Fiallos sier om framgangen. Kommer til å se tydelig selv hva som faktisk har bedra seg, og hva som ikke har bedra seg så mye når legen går gjennom en GRUNDIG nevrologisk undersøkelse.

Mor må jo også kose seg mens jr bader!

De to forrige gangene jeg har vært i Barcelona, har jeg gått hele La Rambla til sammen. Ca halve hver gang. I dag har vi vært på langtur! Gikk fra leiligheten litt ovenfor Port Olympic, gikk strandpromenaden bortover til Columbus statua, og så gikk vi opp hele La Rambla. Vi har brukt hele dagen på den turen. Vi har hatt noen timer på stranda med soling og bading. Vi har sittet på flere serveringssteder for en is, en brus eller en matbit. Likevel så er dette så enormt langt å gå i forhold til det jeg har gjort når jeg har vært her tidligere. Da jeg ble operert i juli, såg jeg ikke for meg at neste tur til Barcelona ble uten krykker!

Jr sett med øynene til en tegner på La Rambla.

Nå sitter jeg ute på verandaen vår. Trafikken kjører utenfor, men det er koselig likevel. På dagen er det masse grønne papegøyer som bygger reir i palmene utenfor verandaen. I dag gikk jeg og jr alene på butikken og handla til frokost. Godt å kunne ordne litt selv, uten hjelp fra andre. Vi prata om det i kveld, at her er det kortere å gå ut for å kjøpe en is, enn det er å gå for å hente posten hjemme. Burde vel egentlig gå inn og legge meg, men godt  å sitte ute i sommernatta også! Er så lenge til en får kjenne sommervarmen att nå…

Hver gang jeg har vært på Institut chiari de Barcelona, har jeg tatt bilde utenfor inngangsdøra. Har planer om det i morgen også. Denne gangen blir det et ganske anna bilde enn det jeg har tatt tidligere! Lyst til å se? Da må du ta en titt innom her i morgen også!   

 

Utsikta fra verandaen vår! Ene veien ser vi husene som er rett ovenfor stranda, den andre veien ser vi Sagrada Familia

 

#Barcelona #chiari #hydrocephalus #tetheredcordsyndrom #skoliose #KFS #seier #6ukerskontroll #institutchiaridebarcelona                                                                    

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *