Innkallelse til nevrolog….

Jammen er de flinke til å følge opp på lokalsykehuset…. Ble sur da jeg henta posten i dag…..

I vår ble jeg tvinga til å reise til nevrologisk avdeling på lokalsykehuset for utredning, direkte fra nevrokirurgisk avd på riksen. Jeg prøvde alt jeg kunne den gangen å få slippe å reise, og avtala ble at det ble ringt til lokalsykehuset om at jeg kom, og at de måtte ta tak og følge meg opp denne gangen. Det ble også nevnt i epikrisa jeg hadde med meg til lokalsykehuset. Nevrokirurgene mente det var veldig viktig med utreding der og da, fordi jeg i løpet av innleggelsen plutselig ble nummen i hele høyre side. De hadde ingen forklaring, så utredes måtte jeg….

Dere som har fulgt bloggen min, vet at jeg ikke kom lenger enn til mottakelsen på lokalsykehuset den gangen. Jeg låg på et mørkt rom og tårene rant pga hodepinen. Da legen kom, stod han bare og leste journal, og sa at han ikke såg noen grunn til å utrede meg. Han mente at jeg hadde vært utreda så mange ganger på avdelinga. Ikke fikk jeg smertestillende heller, selv om jeg sa jeg hadde kjempe vondt, og det sa han også at han såg, men han var ikke noe glad i smertestillende sa han….

I brevet han fikk fra riksen, der stod det at de nå måtte følge meg opp tettere på nevrologisk avdeling. Da jeg låg i senga mi med masse tårer og smerter, fikk jeg velge om jeg skulle komme på kontroll om 6 eller 12 måneder. Da føltes 6 mnd som en uoverkommelig evighet. Nå angrer jeg på at jeg ikke bad om 12 måneder. Legen ville egentlig at jeg skulle komme etter 12 måneder, så det er skikkelig oppfølging……..

Og denne legen skal jeg til nå….. Ikke mener han at jeg trenger noen utredning. Ikke gir han medisiner for hodepine, selv om jeg den gangen hadde på 7-8 av 10 på smerteskalaen, så da får jeg jo sikkert ikke noe nå heller. Han skjønner rett og slett ikke sykdommene mine, det er jo tydelig. Og så skal jeg bruke masse tid og krefter på å reise på en time på sykehuset som jeg regner med bare er måfå og til ingen nytte for meg… Nei takk!!!!

Heldigvis så sa legen på smerteklinikken i juni at han skulle prøve å finne en nevrolog som kunne følge meg opp, som ikke er knytta til lokalsykehuset. Han prata på en lege han mente kunne passe til det. Håper han har fått ordna det til jeg skal dit om to uker. Jeg trenger nok en nevrolog som kan sette seg inn i sykdommene mine, og som kan følge meg opp jevnt. Har vært syk i over 7 år nå, og eneste oppfølginga jeg har fått fra lokalsykehuset, er akutt innleggelser når jeg har vært ekstra dårlig Et par ganger har disse innleggelsene blitt fulgt opp av en poliklinisk time, før de avslutter oppfølginga… Tydeligvis så har ikke nevrologene skjønt at jeg har flere livslange sykdommer som bør følges opp…. Heldigvis er flere nevrologiske ting blitt bedre nå etter operasjonen, men jeg har jo fortsatt att avvik, og jeg har jo shunten min som hadde vært greit å få litt oppfølging på nå som jeg ikke får lov å bli fulgt opp av de som KAN dette på riksen. 

 

 

 

 

#chiari #hydrocephalus #vannhode #tetheredcordsyndrom #skoliose #klippelfeil #spinabifidaocculta #kontroll #nevrolog #hodepine

 

2 thoughts on “Innkallelse til nevrolog….

  1. Grøss og gru sier jeg nå bare. Gjør meg sint når leger og sykehus ikke kan ta sine medmennesker på alvor. Føler virkelig med deg og ønsker deg alt godt fremover. En klem til deg i natten 💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *