Utredning

Mandag var jeg en tur på lokalsykehuset. Skal endelig utredes at jeg konstant går med noe forhøya crp. Sist gang den ble målt som normal var like etter operasjonen i november. Så snart et år siden. I tillegg har jeg noe feber til og fra.

Nevrokirurgene har jo egentlig ønska slik utredning siden januar. I februar var jeg på den utredningen lokalsykehuset kom opp med. Det var CT av magen, og spinalpunksjon. Begge uten funn. Jeg ble jo ganske så frustrert da jeg prata med nevrokirurgen min som sa at han ønska en bredere utredning, og hvis de ikke fant noen ting noe annet sted, så kunne de sjekke spinalvæska…… Jeg som HATER spinalpunksjon.

Nå har endelig utredningen kommet i gang, etter at sykepleieren “min” på hydrocephalus poliklinikken prata med fastlegen min. Da skjedde ting plutselig relativt raskt.

Mandag troppa jeg opp på sykehuset. Med en gang jeg kom inn til legen, vart jeg bombandert med spørsmål. Føler egentlig ikke jeg fikk sagt så mye av det jeg hadde tenkt å si, men han fikk et ark med noen symptomer/plager på som jeg satt og skreiv på turen til sykehuset. Legen starta hele greia med å spørre om jeg hadde noen som kunne passe på sønnen min. Virka som han egentlig hadde ment å legge meg inn for utredning der og da. Da tenkte jeg raskt ei stund… Hadde jo ikke akkurat med meg noe som helst. Har en mobil lader liggende i veska mi, i tilfelle krise. Det er jo kjekt å ha en mobil med strøm hvis en må være på sykehuset. Etter hvert kom han heldigvis fram til at det ville være bedre med et planlagt opphold, der utredningene var bestilt slik at det ble litt effektivt. Heldigvis for det! Er jo så idiotisk å ligge på sykehus og vente et døgn eller to på en CT, så kanskje vente til dagen etter for en annen CT osv osv.

Legen spurte mye om kreft osv. Har to kreftoverlevere i familien min, mor mi og bror min. Fikk beskjed om å ta av genser. Så kjente han på lymfeknutene mine på halsen og under armene. Så var det visst puppene sin tur…. Så der stod jeg da, uten BH, midt foran vinduet på kontoret, med puppene retning vinduet….. Kunne vel i det miste gått litt lenger inn i rommet, dratt for gardin eller noe. Var jo en del andre vinduer jeg såg fra der jeg stod, så hvor mange som såg meg vet jeg ikke..

Vart tur på røntgen for å sjekke lungene, og MASSE blodprøver. Han satt og trykte på dataen, og det vart ei laaaaang liste med prøver som skulle tas, alt mellom HIV og crp. Det ble 10 glass blod + 4 flasker til blodkultur. Jeg og mine blodårer…. Og ho som skulle stikke tror jeg var ganske fersk, for ei annen spurte om ho visste hvordan ho skulle ta blodkultur. Flink var ho! Vart totalt tre stikk, men ho fikk blod alle gangene! Det er det ikke alle som får til. Men blodet slutter alltid å renne etter litt.

Legen ringer meg om ei uke med prøvesvar og videre forløp. Veldig spent på hva han sier. Håper han ikke bare sier at de ikke fant noe, og så er han ferdig med meg. Det er jo noe som ikke stemmer.

 

#utredning #chiari #hydrocephalus #blodprøver #røntgenthorax #infeksjon #feber #crp

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *