Hangler meg videre…

JIPPI, jeg slapp å feire bursdagen min på riksen i år! Og nå ser det ut til at feiringa jeg skal ha på lørdag går i orden også 🙂 Ikke verst det!

Er absolutt ikke i form. Har hatt noen dager jeg har følt meg ganske grei form, men de dagene har jeg stort sett tilbragt på sofaen, med å sove og se på tv. I går brukte jeg hele ettermiddagen/kvelden på å henge opp gardiner i stua. Ikke mer enn tre vinduer jeg har, men det tok sin tid….

Crpen min har stått stille, men i dag hadde den gått ned med 4. Så det går rett vei, men fy så sakte det går! Og jeg har ikke mindre vondt rundt shuntslangen utenpå hodet. Synes det er så usikkert. Er så redd det skal bli noe tull med shunten min slik at jeg må gjennom samme runda som for to år siden. Prata med legen min på riksen i går. Han mente vi måtte vente og se om crp steg en del til, og at det var veldig sikkert at det kun var shunten det kunne komme fra. Er jo enig i det, greit å være 100% sikker, eller så nær en kan komme, på at det er shunten som er årsaken. Det er bare det at jeg er så usikker på at de har nok kompetanse til å bedømme dette her. Men nå har jeg fått et ca tall på crp fra riksen for når de evt vurderer å gjøre noe. Da har jeg jo det å gå etter.

Var hos legen i dag. Skulle ta vanlige blodprøver i dag. Det vart et langvarig prosjekt… Men det er jo bare min feil. Jeg har så vanskelige armer å stikke på. Og det ser jo ut som de bare blir verre og verre, selv om jeg sjelden tar blodprøver i armen nå. Tror de dreiv på i 40 min på å få ut blod på meg. Tre forskjellige damer som måtte prøve. De bruker jo å få det til enklere enn i dag, men armene mine var sære i dag. Ikke det, de sliter veldig på sykehuset også. Da jeg bytta shunt i november, måtte de et par ganger stikke meg i fingeren, og bruke sånne mini glass som er beregna på baby/barn, fordi de ikke fikk ut noe andre steder. Heldigvis så synes jeg det er helt greit å ta blodprøver.

Nå i dag har jeg gjort litt. Både vært hos legen, og gjort en gedigen handel på div matbutikker. Må jo ha mye godt til lørdag og party! I kveld har jeg laga panna cotta, og potetsalat. Ikke blitt sånn veldig sliten egentlig. I stad skulle jeg sjekke tempen, for regna jo med at jeg var på under 37 nå, slik som jeg stort sett har vært de siste to dagene, men nei da… 37,8 var det nå. Over en grad høyere enn normalen min. Blir så L E I ! Kan jo ikke ligge på den sida som shunten er. Blir vondt i et stort område på hodet. Nå er det også vondt om jeg legger hodet over på sida, slik at det kjennes ut som tyngdekraften drar shunten ned mot gulvet. Men får jo bare stole på crpen fra i dag, og blir jeg dårligere så får jeg spørre om jeg får komme og ta ny crp over helga.

I morgen har jeg mye jeg skulle gjort. Masse mat som skal ordnes, og jeg skal til fysio. Har bestemt meg for å ha tapas på lørdag. Ser jo det at det er mye å lage i stand, men men. Må prøve å få laga det meste av det, eller forberedt det så langt det går i morgen. Lørdag må jeg ha minst mulig på planen, ellers blir jeg så sliten at jeg ikke kommer til å klare å henge med på kvelden. Bare sitte der og stirre og se dum ut er jo så kjedelig… Men alle de som kommer vet hvordan jeg har det stort sett, så trenger ikke ta på en maske for de. Men er jo greit å prøve å skjule det så lenge det går at jeg er pyton 😉

 

 

 

#chiari #acm #hydrocephalus #vpshunt #infeksjon #blodprøve #crp

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *