Overlevde møtet!

 

Møtet på NAV gikk greit i dag! Var jo greit å ha med meg far min, ellers tror jeg ikke det hadde skjedd så mye der. Ikke det, saksbehandleren gjorde ikke noe galt, men hodet mitt tenker ikke fort nok til at jeg får forklart det jeg egentlig burde. Men vi fikk det til i sammen i dag.

Det endte med at saksbehandleren hjelpte meg å skreive en anke på vedtaket mitt om uføre. Der vi klaga på tidspunktet jeg ble ufør fra. På det tidspunktet, for det første jobba jeg 100%, og det jeg vart sykmeldt for da var noe jeg ble frisk av i 2008. Litt rart å bli ufør pga noe en er frisk att fra….  Problemet er bare det at jeg jobba så kort tid fra jeg var frisk, til chiarien begynte å lage kluss for meg. Håper de som skal behandle klaga skjønner poenget mitt. Også det at NAV har satt inntekta mi i 2007 til 0 kr er jo litt rart, når skatteetaten har et veldig mye høyere tall.

Krysser fingrene for at jeg får et positivt svar fra de!

Det er jo resten av livet mitt som skal bestemmes nå! Kommer jeg meg ikke i jobb mer, så er det den lønna NAV regner ut som blir mi inntekt.

Ut fra det som er regna ut nå, skal jeg få ca 15000 pr mnd, MINUS skatt. Da blir det ikke att mye når huslån er betalt, og faste regninger osv… Heldigvis er jeg medlem i KLP, så far min ringte dit for meg i dag (jeg tenker ikke fort nok, og får stilt ett spørsmål som jeg har tenkt ut på forhånd, og så får jeg et svar og ferdig med det). De  opererte med en mye høyere inntekt på meg enn det NAV gjør, og de legger på det som er nødvendig for at jeg skal komme opp på det nivået med utbetalinger som de mener er rett. SÅ heldigvis, jeg skal få mer enn 15000 kr pr mnd 🙂

Så da kan jeg slappe av litt. Jeg kommer faktisk til å få  litt mer penger. Blir jo ikke noe luksusliv uansett, men er jo greit å kunne leve et “normalt” liv. Kommer jo helt sikkert til å merke godt at jr nå er 10 år, og jeg ikke har krav på overgangsstønad lenger. Noen tusenlapper mindre pr mnd, men det har jeg visst om kom til å skje. Planen var jo egentlig å spare litt av det, men det meste går med til det vanlige. Så får bli litt flinkere til å tenke økonomi når jeg er ute og handler utover nå. Planer om å lage middagslister for ei uke av gangen, og så handle stort en gang i uka. Håper jeg klarer det litt mer enn ei uke eller to 😉

 

 

#chiari #acm #chiarimalformasjon #hydrocephalus #nav #uføre #anke 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *